«Ми навчаємось для того, щоб удосконалювати себе…»

ukr3

Таким гаслом керувався колектив Калуського НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. №10-ліцей» під час організації та проведення педагогічної практики для слухачів курсів підвищення кваліфікації – вчителів української мови й літератури, керівників гуртків із предмета, яка відбулася 23 березня 2017 року. Метою зустрічі було поділитися досвідом із колегами щодо теоретичних та практичних засад аналізу художнього твору на уроках української літератури.
Розпочала роботу директор школи Федорів Т. М., ознайомивши гостей із пріоритетами навчального закладу, методико-педагогічними аспектами, з яких заклад визначений опорним, а також із досягненнями учнів у конкурсах та олімпіадах.
Далі слово надали завідувачу лабораторії суспільно-гуманітарних дисциплін ІФОІППО Уманців Н. С., яка ознайомила присутніх із планом роботи та окреслила актуальність визначеної проблеми «Методика аналізу художнього твору».
«Щирість і компетентність – дуже сильна комбінація професіоналізму…» (Лінкольн), тому директор міського методичного центру Дребот У. Т. та методист Кохан Г.Я. зосередили увагу на системності в роботі методичної служби, розповіли про аспекти розвитку освіти в м. Калуші та чинники, що сприяють підвищенню рівня навчально-виховного процесу в школах.
Для вдосконалення педагогічної майстерності слухачам курсів Логуш О. І., учитель вищої категорії, провела майстер-клас «Інформаційно-комунікативні технології як засіб активізації творчого мислення учнів під час аналізу художнього твору». Педагог, окрім того, що розповіла про найцікавіші форми й методи роботи на уроках літератури, наочно продемонструвала, як на практиці їх можна застосувати, залучила до діяльності свої колег у виготовленні ментальних карт до вірша В. Симоненка «Гей, нові Колумби й Магеллани».
Неабиякі враження залишилися в гостей після показових уроків, які провели Кецмур О. В., спеціаліст ІІ категорії (у 5 класі на тему «Валентин Чемерис. «Аравійська пустеля». Захоплююча й драматична історія про діда Щедрія й лелеку як приклад гармонії людини й природи. Поєднання у творі минулого й сучасного»), та Захар М. В., учитель вищої категорії, учитель-методист (урок літератури рідного краю в 10 класі «Законний князь поезії (віхи життєвого й творчого шляху Т. Мельничука)»). Обоє словесників зуміли підпорядкувати мету й завдання кожного уроку зокрема окресленій проблемі, разом із учнями проаналізували художні твори, застосувавши принципи візуалізації.
Під час інтелектуальної гри «Я люблю Україну», яка відбулася між учнями 8 класів, організатором котрої була Атаманчук М. М., спеціаліст цього навчального закладу, учителі-словесники повправлялися в знаннях українських прислівʼїв і приказок, архітектурних памʼяток, пісень, художніх творів та відомостей про їхніх авторів.
Після заходу гостей було запрошено на екскурсію в шкільний музей «Народні скарби», у якому учениця 9 класу цікаво розповіла про експонати, що зберігаються в ньому.
І, звичайно, щоб учителі-філологи мали можливість не тільки підвищити свою професійну майстерність, а й пізнали себе, проаналізували свої внутрішні відчуття й можливості, практичний психолог закладу Безкоровайна О. М. провела воркшоп «Казкотерапія – це шлях до пізнання себе».
На завершення, отримавши позитивне налаштування, організатори педагогічної практики та слухачі курсів обговорили результативність діяльності, важливість зустрічей такого формату та окреслили ряд завдань на перспективу.
Справді, «ми навчаємось для того, щоб удосконалювати себе…»

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*

code