«Їх велич натхненням усіх окриля…»

У час неймовірно високо розвинених технологій можна знайти й опрацювати будь-яку необхідну інформацію, розглянути декілька трактувань проблеми, але все одно найвищим пілотажем залишається вміння бути андрагогом і фасилітатором, тим більше, якщо ти педагог за фахом.

Із упевненістю майстрами педагогічними можна назвати колектив учителів-словесників Калуської гімназії імені Дмитра Бахматюка, які продемонстрували високий професіоналізм під час педагогічної практики слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів української мови й літератури, яка відбулася на базі цього закладу 21 березня 2019 року.

Організаторами практичних навчань для педагогів були Світлана Олексіївна Худецька, методист Івано-Франківського ОІППО, та Володимир Михайлович Шумей, старший викладач Івано-Франківського ОІППО, саме вони й окреслили проблему та назвали ряд важливих завдань для діяльності.

Із освітнім простором міста, специфікою організації роботи в рамках впровадження інновацій Нової української школи ознайомила присутніх Галина Яремівна Кохан, методист Калуського міського методичного центру. Вона акцентувала увагу на  якості роботи вчителів-словесників закладів освіти міста, продемонструвала досягнення їх учнів у різноманітних конкурсах, олімпіаді з української мови та літератури, ЗНО. Зазначила також  те, що активними є філологи й у фахових конкурсах, де здобувають вагомі перемоги.

Далі словесники мали змогу віртуально ознайомитися з освітнім закладом, про який розповіла його директор Оксана Титівна Табачук. Гостей зацікавили гімназійні  традиції й правила, а також приємно вразили вагомі результати як гімназистів, так і педагогів. Зрештою, усі учасники зауважили, що гімназія є вже зразком Нової української школи, а Оксана Титівна – сучасним, креативним і дбайливим керівником.

Неабиякі враження залишилися в учителів-словесників області від показових уроків, на яких вони побували. Урок української мови в 1(5)-А класі на тему «Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами» зорганізувала й провела Ольга Василівна Сербін. Колеги були подивовані, наскільки легко й невимушено поводилися учні під час уроку, вони активно працювали, швидко реагували на запитання й завдання вчителя. Учасники педагогічної практики із захопленням спостерігали, як учні з легкістю наводили приклади речень із узагальнювальними словами англійською та німецькою мовами, а Ольга Василівна при цьому корегувала й доповнуювала своїх вихованців. Упродовж усього заняття діти жодної хвилини не нудьгували, а ще багато дізналися про кольори і їхні відтінки в українській мові.

Що ж до уроку української літератури в 5(9)-Б класі на тему «М. Коцюбинський. Що записано в книгу життя», який зорганізувала й провела Марʼяна Степанівна Ляхович, то педагогами було звернено увагу на фахову майстерність словесника, на вміння конструктивно розподіляти час, зосереджувати увагу учнів на основному, враховувати духовно-моральний вплив твору на читача. Учасникам педагогічної практики запамʼятались і сприяли глибокому переосмисленню життя і слова Ліни Костенко «В життя приходиш чистий і красивий, З життя ідеш заморений і сивий…», які стали епіграфом уроку. Кожен зауважив, що Марʼяна Степанівна надзвичайно детально й впорядковано провела разом із учнями аналіз прочитаного твору, зуміла розкрити серця своїх вихованців до щирого спілкування.

Поетично-мистецький автограф за збіркою віршів учня 5(9)-Б класу Назара Забавського «Ставлю свій підпис», який запропонував колектив учителів гімназії  (Г.М. Сергієнко, В.Р. Півторак, О.М. Малиновська, О.О. Жураківська, І.І. Іващишин, Л.Б. Ковальчук), інтегрував у собі поетичне слово Назара з обрядодійствами давніх наших предків, мужністю й управністю козаків, незламністю січових стрільців та величною завзятістю сучасних воїнів української армії. Керівником цього проекту є Ліна Миколаївна Стефанюк, учитель-словесник гімназії імені Дмитра Бахматюка.

До методичної студії запросив колег Віталій Романович Півторак, запропонувавши фрагмент методико-дидактичної філологічної майстерні щодо упровадження наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» на уроках української мови й літератури. (за матеріалами експертно-тренерської діяльності)». Віталій Романович презентував  посібник з освіти в області прав людини за участі молоді «Компас», який був створений у рамках Молодіжної програми освіти в області прав людини Директорату Ради Європи з питань молоді та спорту. Педагог пояснив учасникам дійства, що програма була створена з метою розроблення освітніх програм і вправ, що сприяють утвердженню рівності людей на основі рівної людської гідності, що завжди мало й має неоціненне значення у формуванні демократичного громадянства для всієї молоді, а також у розвитку культури загальних прав людини.

Насамкінець відбулося рефлексійно-емоційне спілкування, під час якого учасники педагогічної практики подякували колегам за надзвичайно високий професійний рівень, за те, що в них є справді чому вчитись.

51870245_1688862611259400_4716714989769981952_n 4 3 2

Рекомендуємо переглянути
Поділіться своєю думкою
Для оформленння повідомлень Ви можете використовувати:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*

code

Свежие записи
Калуський міський методичний центр © 2019 ·   Увійти   · Розробка Мирослав Кусень Вверх